Oblastné centrum #SIETE pre Bratislavu a okolie preto dnes požiadalo o ukončenie protiprávneho stavu a presadzuje postavenie celého úseku diaľnice podľa pôvodných predpokladov.

„Pre dopravnú situáciu v Bratislave je mimoriadne dôležité, aby príchod áut z diaľnice D1 bol plynulý a bez prekážok. Bohužiaľ, kvôli procesným krokom, vykonávaným ministerstvo dopravy a NDS, tomu tak v budúcnosti tak byť nemusí. Kroky oboch inštitúcií sa dajú charakterizovať ako výstavba čiernej stavby,“ uviedol Róbert Auxt, expert #SIETE pre národné hospodárstvo.

Križovatka Triblavina je súčasťou projektu rozšírenia D1 z Bratislavy do Trnavy, ktoré bolo projektované vrátane kolektorových pásov. Zmyslom týchto pásov je uľahčiť napájanie blízkym obciam na diaľnicu a zjednodušenie vstupu áut do Bratislavy.

„Momentálne sa stavia iba jediná stavba, a to križovatka Triblavina, a nie v takom rozsahu, a nie podľa stavebného povolenia. Dopad to bude mať na minimálne 100 000 obyvateľov v búrlivo rozvíjajúcej sa lokalite medzi Sencom, Pezinkom a Bratislavou“, povedal Ján Mrva, starosta Vajnor (#SIEŤ) .

V blízkej budúcnosti sa navyše v oblasti Bernolákova a Čiernej vody plánuje ďalšia výstavba, ktorá okrem bytov a domov zahŕňa aj logistické centrá, čo predstavuje nárast počtu obyvateľov o takmer 70-tisíc v horizonte piatich až desiatich rokov.

„Ak NDS začne stavať rozšírenie na tomto úseku vrátane mostov bez súvislého pásu kolektorov, bude v budúcnosti pri rozširovaní diaľnice o kolektory potrebné tieto mosty zbúrať a postaviť nové,“ doplnil Andrej Kopták, predseda Oblastného centra predseda #SIETE pre Bratislava a okolie.

Oblastné centrum #SIETE pre Bratislavu a okolie navrhuje, aby Slovenská stavebná inšpekcia vykonala štátny stavebný dohľad nad touto stavbou. Ak sa potvrdí podozrenie, že ide o čiernu stavbu s fatálnymi dôsledkami na budúcu priepustnosť diaľnice D1, je to dôvod na vyvodenie politickej zodpovednosti na vládnej úrovni.